Tworząc przygodę jedną z najważniejszych rzeczy jest umiejętne przygotowanie postaci i bohaterów neutralnych, których napotkają gracze podczas swojej wędrówki. Warto mieć zawsze wcześniej przygotowane: Zazwyczaj jest tak, że postaci głównego nurtu przygody są przygotowane dość dobrze, ale postronny karczmarz czy kelnerka traktowane są po macoszemu. Jednym z największym błędów popełnianych przez prowadzących sesję jest używanie zdania:

„Barman powiedział wam, że coś złego dzieje się w mieście”
Tego typu podejście jest bardzo złe i obniża poziom rozrywki.

Natomiast załóżmy, że nasz barman Tim jest faktycznym człowiekiem, który ma prawdziwe problemy. Jeśli macie kłopot z szybkim stworzeniem takiej postaci, wystarczy sobie przypomnieć jakąś barwną postać z waszego prawdziwego życia i zmienić jej imię – oto barman gotowy

Wprowadzanie barwnych postaci do rozrywki nie tylko ją
uatrakcyjnia, ale przede wszystkim ułatwia imersję. Imersja
natomiast ubarwia postać i ułatwia zapamiętanie przez
graczy. Staraj się, aby każda postać powodowała u twoich
graczy następującą reakcję:
„Pamiętasz tego barmana który był rasistą i nie lubił
elfów”
„Tak do tego strasznie przeklinał i miał bruzdę na ręce”
Oprócz cech charakterystycznych dana postać może
posiadać jakąś ulubioną frazę, która będzie dla niej
typowa:
„Co to ja mówiłem?”
„A co ja z tego będę miał?”
„ Jak ja nie lubię tych śmierdzących krasnoludów”
„No że tak powiem….”
„ Jak to mówią …. „

Każda postać ma swoje cele
• Ważniejsze postaci powinny mieć
swoje cechy indywidualne
• Warto nadawać dla ważniejszych
postaci jakieś cechy, które ułatwią
immersję
• Pamiętaj, że aby wyróżnić postać,
możesz nadać jej jakiś typowy
nawyk. Niech to będzie palenie
fajki lub przeklinanie

Warto pamiętać o tym, że NPC to nie tylko ludzie humanoidy, ale również inne rozmaite stworzenia, które
mogą kryć równie ciekawe i wspaniałe historię. Gracze przemierzając podmiejskie kanały natrafili na
dziwne rozumnego ghoula, który szukał swojego pierścienia. Był on niezwykle pobudzony a wręcz natrętny i
nie chciał opuszczać bohaterów o krok. Chociaż z pozoru wydawał się on irytujący to jednak po zbadaniu jego
sprawy bohaterowie postanowili go przygarnąć i stał się ich drużynową maskotką. Jego największym marzeniem
przed spotkaniem bohaterów była śmierć, która skończyła by jego męki. Obecnie siedzi on na gnieździe statku i wraz
z bohaterami odbywa morską przygodę.

Należy pamiętać, że bohaterowie biorą udział w spektaklu świata kreowanego przez Mistrza podziemi. Tylko do nich
należy decyzja, czy będą tylko obserwatorami reagującymi na zmiany w nim zachodzące, czy też będą ten świat wraz z
nim kreować. Poniżej tabelka które powinna ułatwić tworzenie NPC.
Można dowolnie mieszać kolumny tworząc jedynego w swoim rodzaju NPC.

Nr Dominująca cecha charakteru Dodatkowa zachowania
1 Agresywny odpychający Uwodzicielski Niewidomy
2 Chcący was spławić Sapiący lub wzdychający Niedosłyszący
3 Tajemniczy Odpowiadający zdawkowo Bez kończyny
4 Upierdliwy bez agresji Bałwochwal Wytatuowany
5 Natrętny i stalkujący Jąkała lub wada wymowy Blizna
6 Wkurwiony na wszystko Szepczący
7 Ostoja spokoju Plujący lub przeżuwający coś Likantrop
8 Paranoik Przeklinający Polimorf
9 Wrażliwiec Zwolennik teorii spiskowych
10 Totalny olewacz Mlaska
11 Flegmatyk Pożyczający wiecznie pieniądze Mistrz broni
12 Wybuchowy Zrobi wszystko za pieniądze
13 Prześmiewca Bajkopisarz
14 Przestraszony i uległy Śmierdzący flejtuch lub obleśny
15 Paranoiczny Uzależniony od używek Gruby
16 Osoba o wysokim ego Myśliciel lub marzyciel
17 Depota Zwykły cham Wredota
18 Nadzwyczaj pomocny Seksocholik Żartowniś
19 Porywczy Hazardzista
20 Głupek wioskowy Niesłowny Brak
!
Bezwzględny
!
Ciamajda
!
Wychudzony
!
Kleptoman
!
Honorowy
!
Cecha dodatkowa
!
Wampir
!
Wysportowany