Tajemniczy więzień

 

Shadenis nie jest zwykłym miejscowym. Jako adept magii tajemnej, świadczy swoje czarodziejskie usługi mieszkańcom pobliskich miast. Mieszka w kamiennej chacie nieopodal leśnego strumyka, która znajduje się godzinę drogi od najbliższego miasta i zaledwie parę minut od ciągnącego się przez las szlaku handlowego. Shadenis odnalazł w tym miejscu błogi spokój, rozkoszując się okoliczną zielenią, górskimi kwiatami oraz zapachem wilgotnej ziemi.

Jest wyśmienitym czarodziejem. Swoje życie poświęcił doskonaleniu sztuki kształtowania mistycznej mocy oraz przywoływania istot z odległych planów. Przez ostatnich kilka miesięcy, Shadenis opracowywał sposób na magiczne wytwarzanie wartościowych metali, takich jak złoto czy srebro, które mogłyby trwale zaistnieć w planie materialnym. Jego magiczna formuła została już prawie ukończona. W ostatnim tygodniu udało mu się stworzyć garstkę srebra i szczyptę złota. Jednak zaklęcie wciąż wymaga dopracowania. W trakcie jego rzucania istnieje 50% szany na wywołanie niepożądanych efektów, lecz Shadenis uparcie tkwi w przekonaniu, że z czasem zaklęcie będzie działało bez zarzutu.

Dwa dni temu, nieszczęśliwy rozwój sytuacji zmusił Shadenisa do porzucenia swych badań.

Czarodziej ma w nawyku głośne wypowiadanie własnych myśli w trakcie magicznych prac. Traf chciał, że jedną z nich podsłuchała dwójka goblinów. Stwory nie miały pojęcia o czym mówi czarodziej, jednak zrozumiały, że po wypowiedzeniu długiej formuły magik potrafi wyczarować małą porcję złota.

Gobliny włamały się do domu Shadenisa i usiłowały go pojmać, jednak czarodziej odpowiedział magicznym płomieniem, którym zabił jednego z włamywaczy. Drugi uciekł przez okno i powiadomił resztę bandy o magicznym źródle bogactwa. Kilka godzin później, chciwe stwory omamione obietnicą łatwego łupu rzuciły się całą zgrają na dom Shadenisa. Czarodziej usiłował powstrzymać intruzów, jednak goblinów było zbyt wiele. Udało mu się w porę wysłać zwierzęcego gońca do pobliskiego miasta. Wieść o napadzie na domostwo maga dotarła do burmistrza, który ogłosił poszukiwania drużyny wprawionych w boju poszukiwaczy przygód lub najemników, zdolnych do wyruszenia na pomoc czarodziejowi.

Shadenis wyszedł cało ze starcia, jednak pozostaje związany i zakneblowany w swojej piwnicy, podczas gdy gobliny wertują jego magiczne księgi i zapiski. Dochodzą do niego odgłosy goblińskiej uczty. Oczywiście, stwory pozwoliły sobie poczęstować się zapasami czarodzieja. Fujo, herszt bandy, próbuje odczytać magiczną formułę i rzucić zaklęcie, jednak jak dotąd bezskutecznie.

 

OPIS LOKALIZACJI

  1. Kładka

Wąski strumyk ma około metra głębokości. Jego źródło znajduje się za lasem aż u podnóża gór. Miejscowi rolnicy korzystają z jego krystalicznie czystej wody do uprawy jęczmienia i kukurydzy.

 

  1. Ruiny budynków gospodarczych

Obok chaty Shadenisa można znaleźć zawalony składzik oraz wychodek. Dzień wcześniej, w wyniku rzuconego magicznego płomienia, czarodziej uszkodził oba zabudowania. Tego miejsca strzegą trzy gobliny, które zaatakują bohaterów graczy bez ostrzeżenia. Jeden z nich ma drewniany gwizdek, którym alarmuje resztę towarzyszy.

  1. Ganek

Kamienny parterowy dom ma półtorametrowy drewniany ganek. Drzwi do chaty są uchylone i ledwo trzymają się uszkodzonych zawiasów.

 

  1. Główna sala

Bohaterowie graczy zastają w nieładzie ten zwykle uporządkowany pokój. Trzy gobliny szabrują to miejsce i pożerają wszystko, co uznają za zjadliwe. Pod dywanem znajduje się ukryta klapa z przejściem do piwnicy. Przy kominku wylegują się dwa gobliny delektujące się piwem gospodarza. Oba stwory ubrały się w szaty Shadenisa, które są na nie zdecydowanie za duże. Trzeci goblin siedzi na dywanie i nieczytelnie bazgrze w magicznej księdze.

 

  1. Kwatera maga

Jest to mały pokój z kilkoma meblami. Jego schludny wystrój oraz ład odzwierciedlają nawyk Shadenisa do uporządkowywania wszystkiego. Jak dotąd, gobliny szabrujące dom nie zainteresowały się tym pomieszczeniem. Pod łóżkiem znajduje się sejf, w którym można znaleźć 120 złotych monet. Aby go otworzyć, należy wypowiedzieć hasło:„Ćśśś”.

 

  1. Piwnica

Herszt Fujo wertuje magiczną księgę i próbuje zmusić Shadenisa by ten nauczył go zaklęcia do wytwarzania złota. Goblinowi wydaje się, że może nauczyć się czaru w jeden wieczór, lecz czarodziej próbuje go celowo wyprowadzić z tego przekonania. Wodza pilnują trzy gobliny oraz warg.

W trakcie starcia Fujo będzie groził, że zabije Shadenisa jeśli bohaterowie graczy nie wycofają się. Jeśli zaatakują, herszt będzie próbował spełnić swoją groźbę. Jeśli mag przeżyje walkę, w podziękowaniu nauczy bohaterów graczy zaklęcia do wytwarzania metali szlachetnych. Co prawda formuła jest niedokończona, jednak pozwala na produkcję 10-ciu złotych monet na tydzień.

 

Tłumaczenie w ramach projektu fanowskiego

Bartłomiej Wysocki